Kutatások bebizonyították, hogy az infraszaunázás kevésbé terheli meg a szervezetet, mint a finn szauna, ráadásul nem kell félni, hogy megszédülve a forró kövekre zuhanunk.

Az infraszaunázásnak nem ismertek a hátrányai

Annak idején a barátnőmmel minden héten eljártunk squasholni, és mivel amúgy is egy helyen volt, utána beültünk az infraszaunába kicsit lazítani.

Akkoriban nagyon sokat olvastam erről, és egyszerűen nem találtam olyan cikket vagy leírást, ami a hátrányaira hívta volna fel a figyelmet. Vannak tévhitek azzal kapcsolatban, hogy károsan hat a szervezetre, csakúgy, mint a szolizás. De gyerekként és sokszor felnőttként is használunk például infralámpát, hogy megelőzzük a homloküreg gyulladást vagy orrüreggyulladást, ezért nem gondolom, hogy káros lenne.

Az infraszaunazás előnyei

Amikor elmentünk wellnessezni a hosszú hétvégéken, alkalmam nyílt kipróbálni a finn szaunát is. Nem mondhatnám, hogy nagyon megkedveltem, mert borzalmasan meleg van bent, a hőmérséklet elérheti a 80-90 ˚C fokot, és ezáltal nagyon megemeli a pulzusszámot, fokozva ezzel az izzadást. Azonban ez nem mindenki számára elviselhető, és különösen vigyáznia kell annak, aki szívbeteg. Bár nekem nincsenek problémáim a szívemmel, a pulzusom általában eléggé alacsony, és a hirtelen emelkedéstől rosszul szoktam lenni. Ráadásul számomra eléggé félelmetes, hogy a forró köveket üljük körbe, amire időnként, hogy jó párás legyen a levegő, még vizet is kell locsolni, ami azonnal óriási sistergéssel elpárolog a felhevült kövekre merítve.

Így, ha szaunázásról van szó, maradok inkább az infraszaunánál, ami 45-60 ˚C fokos. Ennek használata nagyon egyszerű, mert csak beül az ember 30-40 percre, magára csukja az ajtót, és vár, míg letelik az idő. Általában kétszemélyes infrakabinban voltam, ahol a barátnőmmel jól elbeszéltük az időt, és sokszor még tovább is maradtunk a kelleténél. Ez nem gond, mert akár kúraszerűen, naponta is használható, fokozatosan emelve a hőmérsékletet - ami nagyon egyszerűen beállítható -, és a bent töltött időt. Ha utánanézünk a szaunázás szabályainak, bár nincs sok, azt mindenképpen megemlítik, hogy egy órával előtte ne együnk, és sok folyadékot fogyasszunk előtte és közben is, hogy a méreganyagok megfelelően tudjanak távozni. Innivalóként persze nem szénsavas üdítőt, hanem ásványvizet igyunk. Mielőtt bemegyünk, zuhanyozzunk le, és töröljük szárazra magunkat. Miután végeztünk, érdemes ismét lezuhanyozni, hogy lemossuk a méreganyagokat. A hatásai már néhány használat után érződnek, én legalábbis mindenképpen érzetem, hogy szépült a bőröm, és segített a fogyásban is. Állítólag a magas vérnyomásban szenvedőkre is jó hatással van. Egyik barátnőm pedig esküszik rá, hogy a nehéz napokon a hasa is alig fáj, amióta rendszeresen jár infraszaunába Budapesten.

Saját infraszauna? Nem lehetetlen!

Ha megengedhetném magamnak, biztosan belefognék szauna építésbe vagy építtetésbe, hogy a házam alagsorában legyen egy, ahová minden nap leugorhatok, mert akár 1100 Ft-ot is elkérnek 30-40 perc használatért, és még időpontot is kell kérni. Vagy ha wellness hotelbe megyünk egy hosszú hétvégére, ahol ugyan ingyen használhatom, kifizetem a hétvégére egy olcsóbb külföldi nyaralás árát. Úgyhogy megérné, hogy legyen otthon, és ma már viszonylag elérhető áron lehet mobil infraszaunát venni, ami egy fekvő infraszauna, és használat után be lehet állítani a sarokba. De addig is, amíg ilyet beszerzek, marad a szépségszalonokba való bejelentkezés.